آموزش و گردشگری

مراحل سفر با تور

برای سفر کردن راه های مختلفی وجود دارد و هر شخص بسته به شخصیت و سلیقه ای که دارد می تواند یکی از این روش ها را انتخاب کند. امروزه بسیاری از مسافران به علت کم بود وقت و یا نداشتن تجربه کافی تمایل دارند با تور سفر کنند. در حال حاضر پکیج های زیادی برای مسافرت با تور به اکثر نقاط کشورمان وجود دارد. در این میان تور کیش از تهران یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین تورهای داخلی است که سالانه افراد زیادی ازآن استفاده می کنند. اگر برای سفر برنامه ریزی کرده اید با ما در بررسی مراحل سفر با تور همراه باشید.

سفر با تور کیش از تهران

یکی از بهترین انتخاب هایی که برای سفر به کیش می توانید داشته باشید تورهای مسافرتی هستند که علاوه بر آسوده خاطری سفری به یادماندنی را نیز برایتان رقم می زند. جزیره کیش همراه با جاذبه های تفریحی و گردشگری از اواخر فصل زمستان تا اوایل فصل بهار یکی از بهترین مقاصد برای سفر است. امروزه بیشتر تورهای کیش تنها بلیط سفر و رزرو اقامتگاه را برای شما انجام می دهند و دیگر سفر های گروهی بسیارکم شده اند، بنابراین دیگر شما مجبور به گردش و یا بازدید گروهی از محل های مشخص شده نیستید. اگر بخواهید که بصورت شخصی و انفرادی برای سفر به کیش اقدام کنید مطمئن باشید که هزینه نهایی بلیط و هتل شما را متعجب خواهد کرد و به همین دلیل می باشد که برای سفر به کیش همیشه تور بهترین گزینه است.

مراحل سفر با تور

در این نوع از سفر مسافرین بر اساس زمان از پیش مشخص شده و مدت زمان معین برای اجرای تور باید اقدام به ثبت نام و رزرو کنند. حتما قبل از خرید تور به نکاتی که در محاسبه قیمت پکیج های مسافرتی تاثیر گذارند توجه کنید. بعد از تکمیل تور باید با توجه به تاریخ بلیط ها برای سفر آماده شوید، بعد از حرکت از شهر مبداء و رسیدن به فرودگاه مقصد ترانسفر و یا استقبال فرودگاهی برای شما در نظر گرفته شده است( اکثر تورهای کیش ترانسفر دارند) بعد از رسیدن به هتل محل اقامت می توانید با استفاده از راهنما های مسافر در هر زمانی که می خواهید به مکان های مورد نظرتان برای تفریح و گردش بروید.

معایب و مزایای سفر با تور

همانطور که گفتیم سفر کردن راه های مختلفی دارد، سفر انفرادی و یا سفر با تور گزینه های پیش روی ما هستند. هریک از این گزینه ها با توجه به امکانات و ویژگی هایی که دارند مزایا و معایبی را نیز به همراه دارند. ما در در ادامه به بررسی معایب و مزایای سفر با تور می پردازیم.

مزایا:

  • خرید ارزان تر بلیط برای رفت و برگشت
  • رزرو اقامتگاه توسط فروشنده تور
  • هماهنگ بودن زمان بلیط با زمان تحویل اتاق در هتل
  • مسئولیت کم تر در برابر سفر های انفرادی

معایب:

  • محدود بودن زمان در نظر گرفته شده برای سفر

 

نکات لازم برای سفر با تور

هرگاه که قصد خرید تور به خصوص بصورت آنلاین داشتید حتما به نظرات کاربران و نکاتی که در اطلاعات تور آماده است توجه کنید. اطلاعات بلیط رفت و برگشت و خدماتی که در هتل برای شما در نظر گرفته شده است از اصلی ترین نکاتی می باشد که در مراحل سفر با تور باید به آنها دقت کنید، از آنجایی که نرخ تور با توجه به هتلی که برای اقامت انتخاب می کنید تغییر می کند پس سعی کنید درباره هتل های مقصدتان اطلاعات کافی را داشته باشید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب نمائید. اگر قصد سفر با تور کیش را دارید و می خواهید کم تر هزینه کنید بهتر است تا در فصل تابستان به این جزیره سفر کنید؛ در این بازه زمانی علاوه بر ارزان تر بودن هزینه سفر جشنواره و برنامه های متعددی نیز در جزیره برگزار می شود، با این کار از لحاظ هزینه برد کرده اید.

+ نوشته شده در  شنبه 5 تير 1400ساعت 14:18  توسط شکرزاده  برچسب ها: رسپینا ,

امکانات قطار های مسیر تهران مشهد

نمی شود در ایران حرف از سفر شود و سفر به تهران یکی از انتخاب های شما نباشد. تهران یکی از پر مخاطب ترین و همیشه شلوغترین شهرهای کشور است که در تمام روزهای ماه و سال مملو از ازدحام جمعیت مسافران می باشد. شهری که همیشه بیدار و همیشه شلوغ است و حتی در ۲۴ ساعت شبانه روز هم به ندرت می توانید ساعات خالی از جمعیت در آن پیدا کنید. سفر به تهران اون هم از سوی دومین شهر بزرگ ایران یعنی مشهد، هر روزه در حال انجام است و یکی از پرتردد ترین مسیرهای ریلی می باشد. اگر شما هم قصد تهیه بلیط قطار تهران مشهد و سفر به کلان شهر ایران را دارید، در ادامه با ما همراه شوید تا شما را با قطارهای لوکس این مسیر و غذاهایی که به مسافران ارائه می دهند بیشتر آشنا کنیم.

قطار فدک

قطار فدک با غذا های اروپایی

اگر به خورد و خوراک خود در سفر با قطار توجه ویژه ای دارید، پیشنهاد ما خرید بلیط قطار پنج ستاره فدک است. قطارهای فدک از سال 93 در ناوگان ریلی کشور فعالیت می کنند. این قطارها به عنوان لوکس ترین و با کیفیت ترین قطارهای حال حاضر کشور شناخته می شوند. قطارهای فدک برای طبخ غذا از سرآشپزهای ایرانی- اتریشی استفاده می کنند و غذاهای اتریشی را با تلفیق فرهنگ ایرانی به مسافران ارایه می دهند. این غذاها تجربه همزمان طعم غذاهای ایرانی و غذاهای اتریشی با تأکید بر اصول مسلمان ها در طبخ انواع غذا و حلال و حرام بودن آن فراهم می شود.

قطار نور یک رستوران متحرک

خدمات پذیرایی این قطارها در سه کلاس فرست کلاس، بیزینس کلاس و اکونومی دسته بندی می شود. مسافران فرست کلاس در زمان خرید بلیط قطار می توانند غذای خود را از بین گزینه های چلوکباب میکس، اکبرجوجه، چلوجوجه مخصوص و باقلاپلو با گوشت انتخاب کنند. در این کلاس به محض ورود، مسافر با نوشیدنی خوش آمدگویی، پذیرایی می شود و سرویس چای، نسکافه، دمنوش، قند و نبات، شیرینی، شکلات و کاکائو هم به همراه گل های طبیعی از قبل روی میز پذیرایی داخل کوپه قرار گرفته است. نور با آجیل و سه نوع میوه فصل به عنوان میان وعده از مسافران پذیرایی می کند.

قطار زندگی

این قطار در سال 94 به ناوگان حمل و نقل ریلی پیوست. قطار زندگی که در بالا ترین درجه در بین قطار های رجا است مجهز به رستوران دو طبقه لوکس می باشد و غذا های طبخ شده از کیفیت و تنوع بالایی برخوردار هستند. در زمان خرید بلیط قطار امکان انتخاب بین غذا ها وجود دارد. غذا های انتخابی عبارتند از پیش غذا، غذا اصلی، دسر، سوپ و سالاد. نکته مهم در مورد قطار زندگی با توجه به ظرفیت 300 نفره آن، پذیرایی از مسافران در چند نوبت است. ضمنا از افراد سالخورده و ناتوان نیز در کوپه پذیرایی می شود.

دیگر قطار های فعال در حمل و نقل ریلی کشور

به جز 3 قطار زندگی، فدک و نورکه در بالا ذکر شد و جزوه قطار های 5 ستاره به حساب می آیند؛ بیشتر قطارها به ویژه قطارهای چهارستاره از قبیل غدیر، سریر، سپهر، پلور، سبز، سیمرغ، غزال بُن ریل، غزال کوثر، غزال پارس لاریم، غزال رجا، پرستو، سروش، پردیس، نگین و صبا دارای امکانات رستورانی هستند و اکثر شرکت های حمل ونقل ریلی امکان خرید غذا در هنگام تهیه بلیط قطار تهران مشهد را فراهم کرده اند.

+ نوشته شده در  پنجشنبه 3 تير 1400ساعت 12:54  توسط شکرزاده  برچسب ها:

نکات مهم در مورد سفر با اتوبوس

بسیاری از افراد سفر با اتوبوس را به دلیل قیمت ارزان آن انتخاب می‌کنند. اساساً اگر قیمت بلیط اتوبوس را با دیگر وسایل نقلیه مقایسه کنید متوجه خواهید شد که بسیار ارزان‌تر می باشد. بنابراین به شما امکان می‌دهد که هزینه‌ی کمتری صرف کرده و یا حتی بتوانید قسمتی از پول خود را پس انداز کنید. از طرف دیگر قیمت این بلیط در ساعات مختلف شبانه روز متغیر نیست، حتی اگر چند دقیقه به سفر اقدام به خرید آن نمایید نرخ آن ثابت و دقیقاً مانند چند هفته و یا چند روز پیش از آن خواهد بود. در ادامه به نکاتی که باید در سفر با اتوبوس به آن توجه کنید اشاره خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

نکاتی که باید در سفر با اتوبوس مد نظر داشت

گاهی شرایطی وجود دارد که افراد مجبور هستند به جهت شرایط کاری یا تحصیلی خود، هر روزه مسیر مشخصی را در جاده طی کنند. مسلماً در چنین شرایطی اتوبوس بهترین انتخاب برای مدیریت هزینه و زمان سفر است. فرقی نمی کند به صورت حضوری بلیط اتوبوس خود را خریداری می کنید یا اینترنتی، مهم این است که در انتخاب شرکت های مسافربری دقت بیشتری به خرج دهید. فراموش نکنید که همه شرکت های فعال در این عرصه از یک نوع اتوبوس استفاده نمی کنند و شرکت هایی هستند که امکانات بهتر و مناسب تری را ارائه می دهند. همچنین قبل از سفر با اتوبوس باید نکاتی را در نظر بگیرید که در اینجا به اختصار به چند مورد از این نکات می پردازیم.

به اندازه مجاز بار با خود حمل کنید

هر مسافر در سفر با اتوبوس میتواند تنها 20 کیلو گرم بار همراه خود داشته باشد. این مقدار بار مجازی است که در هر سفر قادر به حمل آن هستید و در صورت اضافه بار داشتن، باید مبلغی را اضافه بر هزینه بلیط به اتوبوسرانی پرداخت کنید.

زمان رسیدن به پایانه مسافربری
حتما در هنگام تهیه بلیط، از پایانه‌ای که باید از آن جا سفر کنید، مطمئن شوید و مسیر و زمان رسیدن به آن را در نظر بگیرید تا به موقع به اتوبوس برسید. طوری برنامه ریزی کنید که حداقل نیم ساعت قبل از زمان حرکت اتوبوس در پایانه مسافربری حضور داشته باشید تا با خیال راحت سوار اتوبوس شوید و سفرتان را آغاز کنید.

مراقب آرامش دیگران باشید
داخل اتوبوس به هیچ عنوان بلند صحبت نکنید، برای گوش دادن به موسیقی حتما از هدفون استفاده کنید، اگر بچه کوچکی دارید مطمئن شوید که کودکتان در طی سفر دیگران را آزرده نخواهد کرد، از خوردن تنقلات صدا دار مانند تخمه و چیپس حدالامکان خودداری کنید، در طی سفر از هیچگونه دخانیات استفاده نکنید و...

به انتخاب صندلی خود دقت کنید

امروزه شما در خرید اینترنتی بلیط اتوبوس این امکان را دارید که به راحتی صندلی خود را انتخاب نمایید. بنابراین اگر یک مسافر تنها هستید و ترجیح می دهید در ردیف صندلی های تکی بنشینید و یا اینکه می خواهید بدانید که مسافری که کنار شما نشسته است، یک خانم است یا یک آقا، حتماً از این امکان بهره بگیرید.

بستن چمدان برای سفر با اتوبوس
حالا که بلیط خود را خریده اید و می خواهید با این وسیله نقلیه سفر کنید، بهتر است که وسایل سفر خود را متناسب با نوع وسیله نقلیه انتخاب کنید. اگر چه برداشتن یک کوله پشتی سبک یا چمدان راحت چرخ دار که حمل و نقل راحت تری برایتان داشته باشد در همه سفر ها مهم است، اما اگر قصد سفر با اتوبوس را دارید این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود. همچنین لباس راحت بپوشید تا در طول سفر اذیت نشوید.

+ نوشته شده در  سه شنبه 1 تير 1400ساعت 14:01  توسط شکرزاده  برچسب ها: رسپینا بلیط اتوبوس ,